Úspešne sa Vám podarilo získať si nových klientov, no tá pravá snaha začína až teraz.
Stály zákazník znamená stály cash flow a cieľ každého majiteľa fitness centra. V sérií článkov „Ako si udržať verných klientov“ si rozpíšeme najpoužívanejšie a najúspešnejšie techniky, ktoré sa používajú k udržaniu klientov a prispievajú k ich celkovej spokojnosti.
Techniky, ktoré sa využívajú pre nových aj stálych klientov sa prekrývajú a navzájom na sebe závisia. Predstavte si že chcete začať cvičiť a kamarát, ktorý chodil do nemenovaného fitka Vám povie, že to tam nestojí za nič. Automaticky sa to fitko vo vašom vnímaní posunie o pár priečok nižšie. Naopak môžu podobne ovplyvniť aj noví klienti tých zabehnutých, keď po prvom tréningu povedia niečo ako: „Ako tu vôbec môžeš cvičiť?“. Ľahšie ovplyvniteľným ľudom sa automaticky pokriví ich pohľad na fitko, aj keď ho možno navštevujú už dlhšiu dobu.
Ak sa iba chystáte otvoriť fitness centrum, skúste porozmýšľať nad zaujímavou vecou alebo službou, ktorú v iných fitness centrách neponúkajú. Ľudia majú radi, ak niekde dostanú niečo viac. Nikdy si predsa nepovieme že „Wow, v tej novej kaviarni na rohu varia skvelú kávu“, pretože ako nám už z druhu podniku vyplýva, aby sa udržali, kávu musia variť naozaj skvelú. Skôr by sme sa možno pozastavili nad informáciou ako „V tej novej kaviarni na rohu majú obrovský klavír, na ktorom si môžeš kedykoľvek zahrať. Ak vieš pekne hrať, máš u nich kávu zadarmo!“. Nechajme, nech sa teda na chvíľu naše fitko stane spomínanou kaviarňou. Nie je dôležité, že tam máme bežiace pásy a sprchu, to sa jednoducho od fitka očakáva. Ale ak máme súčasťou fitness centra terasu, kde si klienti po odcvičení môže vychutnať napríklad kávu, proteín alebo zdravé jedlo, vznikne zaujímavá kombinácia, ktorú si ľudia môžu zamilovať a o ktorej budú rozprávať.
Ak už vlastníte fitness centrum, skúste sa naň pozrieť z iného uhlu pohľadu. Možno zistíte, že ste predsa len iní, ako väčšina ostatných a túto výnimočnú vlastnosť začnite propagovať. Ak nie, tak ju vytvorte.
V opačnom prípade sa veľká časť vašich klientov viac nevráti. Väčšina z nich zažíva dosť nadradenosti v práci alebo v škole a fitko je miesto, kde si prišli svojím spôsobom aktívne oddýchnuť. A to platí pre všetkých, ktorí sa vo Vašom fitness centre zdržiavajú, počnúc majiteľom a končiac klientmi.
Obsluha vo fitness centre musí pôsobiť milo a úprimne. Ako si vybrať tú správnu sa dočítate tu.
Trénerom, ktorí vo vašom fitku trénujú klientov bude rovnako venovaný samostatný článok, avšak aspoň základne načrtneme veci, ktoré by mal robiť každý tréner. „Obyčajní“ ľudia, ktorí vo fitku cvičia, berú trénerov ako väčšiu autoritu a vážia si ich. Preto je dobré, ak tréner po príchode do fitka slušne zaželá príjemný deň. Ak počas tréningu, keď koučuje svojho klienta vidí, že niekto vykonáva cvik nesprávne, mal by ho na to upozorniť a prípadne mu ukázať, ako na to. Na jeho klienta to nebude mať negatívny vplyv, ba priam naopak, klient bude z trénerovej strany cítiť starostlivosť, ktorú predsa pri správnom cvičení potrebuje.
Majiteľ fitness centra sa musí zaujímať o potreby svojich klientov. Ak sa budete osobne zaujímať aj o každodenné záležitosti Vašich klientov, budú k Vám cítiť dôveru, a ak by sa niekedy rozhodovali pre zmenu fitness centra, budú cítiť voči Vám akúsi povinnosť. To môže mať za následok rozhodnutie vo Váš prospech.
Na Vašich klientov vplývajú aj vzťahy medzi týmito skupinami. V prevádzke by mala panovať priateľská atmosféra, no tieto skupiny by sa na verejnosti nemali veľmi venovať jeden druhému. Dôležitý je klient a prvoradá je komunikácia s ním. Pokiaľ je teda napríklad na recepcii klient, mali by sme sa venovať v prvom rade jemu a všetko ostatné by malo ísť bokom.
Nie len zo sveta fitness by sme si mohli brať príklad z firiem, ktoré kladú svojich zákazníkov na prvé miesto a urobia všetko pre to, aby boli maximálne spokojní. Vo vyspelých krajinách napríklad fungujú fitness centrá, v ktorých si kľudne môžete ísť zacvičiť aj o polnoci, ak máte zakúpené členstvo. Tomu sa hovorí prispôsobenie sa zákazníkovi. Dnes to v našej krajine asi nie je možné, no verím, že v budúcnosti prídu podobné trendy aj k nám. Zatiaľ však úplne postačí, ak sa naučíte „počúvať“ potreby vašich klientov a budete optimalizovať svoje fitness centrum smerom, ktoré vašim klientom vyhovuje.
K starostlivosti o Vašich zákazníkov patrí aj poskytovanie dôležitých informácií. Správnym využitím administračného systému, nie je majiteľ jediný, ktorý z jeho využívania môže niečo získať. Z informácií, ktoré sa získavajú iba pípnutím príchodu a odchodu každého klienta, sa dokážu stavať zaujímavé štatistiky. Klienti získajú prehľad o svojich tréningoch, permanentke a môžu aktívne komunikovať s fitness centrom. Fitness centrum môže venovať pozornosť napríklad oceneniam za vernosť, ktoré klient virtuálne v rámci systému získava. Zjednodušenie a sprístupnenie online informácií z vášho fitka, ako je napríklad aktuálny počet ľudí a vyťaženosť doplnkových služieb vaši klienti taktiež patrične ocenia.
Existuje nespočetné množstvo techník, osvojením ktorých si udržíte svojich stálych zákazníkov. Sledujte preto tento blog a nové články, pomocou ktorých Vás budeme radi týmito technikami sprevádzať.